April 17, 2014

#missnöjd

Vet inte varför jag blir så nervös bland poliser. En av mina bästa vänner är polis, jag bordet veta att de inte är farliga.

Jag har inte gjort mycket olagligt i mitt liv. Ett par saker som jag kan komma på.

Laddat ner lite musik och några tv-avsnitt. Kört mot rött en gång, utan att märka det förrän jag var förbi.

Så jag borde inte vara rädd.

Men när jag satt och väntade på polisstationen med kölappen i handen började hjärtat rusa.

Skit också. Då blir det ingen bra bild.

Det blev min tur och jag skuttar fram.

Heeeej!! Heeeej!! Hihihi!!

Pratar alldeles för fort.
Lägger till en cm på min längd och sen..

... Ska den förbaskade bilden tas.

Vi tar en.

Ser hemsk ut, mugshot deluxe.

Ber om att få ta en till och hör några tjejer bakom som suckar och säger:

"Vem bryr sig om passfotot egentligen? Det är väl bara att ta en och va nöjd med den!!"

Hell no!

Tar en till. Håret ser frissigt ut, ögonen stirrar och jag gör en märklig pussmun.

Värre än första bilden såklart.

För att inte stöta mig mer med tjejerna i kön tar jag den bilden.

Skit också.

Sen ska jag skriva min namnteckning. På en digital platta.

Katastrof.

Skriver snett första gången, andra gången stavar jag fel till mitt eget namn, så tredje fick duga. Var innanför linjerna i alla fall.

Passet är klart den 28/4 och den 30/4 klockan 07 avgår planet mot Barcelona.

Det var tur att jag bara tog två bilder och tre namnteckningar. Om jag skulle bli riktigt nöjd med bägge hade passet inte hunnit bli klart i tid.




No comments: