April 25, 2014

Miljöpartist, jaharå!

Jag älskar att göra tester på nätet.
Igår var det om vilken låt med One Direction jag är och idag lite seriösare än så: Svenska Dagbladets Valkompass!

Är du osäker på var du ska lägga din röst i höstens val? Gör då testet: http://www.svd.se/nyheter/valet2014/svds-valkompass-2014_3493650.svd

Mitt resultat förvånade mig lite.

Miljöpartiet och Vänstern alltså. Att jag är rödgrön förväntade jag mig, hade jag fått något annat resultat hade jag hört av mig till SvD och hälsat att det är fel på testet. Så övertygad är jag. Men att M och V låg så mycket bättre till än S, som jag alltid sympatiserat med förvånar mig. Det kan bli en grön röst i år!

Dock känns det skrämmande att jag sympatiserar mer med SD än M. Vill ha 0% på SD!

Men att det ser ut så kanske inte så konstigt egentligen. För mig är de fyra blåa partierna i botten samma skit men olika kostymer.

2 comments:

thove said...

Det är alltid kul med valkompasser, men man får inte ta dem för allvarligt. Det är alltid bäst att sätta sig in i partiernas olika politiker, även om det kan vara svårt att hitta tiden alltid...
Tänker du rösta i Europaparlamentsvalet? Jag har gjort en omröstning på plusett: http://www.plusett.nu/omrostning-4305/ska-du-rosta-i-eu-valet

Anonymous said...

Ooops blev Sverigedemokraterna då...