April 09, 2014

Var har den rara spelmannen tagit vägen?

På all rasistisk propaganda som sprids på Facebook. Det sker dagligen och det råkar alltid handla om muslimer eller romer.

"Inga moskéer i Sverige!"
"Jag är inte rasist, men..."
"Hur kan en muslimsk kvinna med tre barn få ut mer pengar än en svensk läkare varje månad?!"
"Ni tar våra jobb och våra tjejer!"

Och idag:

Det här är på så låg nivå att jag inte kan hålla mig längre.

Min spaning är att samma personer som delar dessa bilder skolkade en hel del från gymnasiets svensklektioner.

Varför säger jag detta?

Har ni hört talas om något som heter KÄLLKRITIK?

Nej, tänkte väl det.

Och förresten:

dra åt helvete!


3 comments:

Anonymous said...

Det bästa vore om vi kunde ta hit hela Rumänien och låta de slå ner de svenska uteliggarna (har själv pratat med en uteliggare som råkade ut för detta = mycket trovärdig källa!) så att de får plats att tigga. Samtidigt kan vi ta hit alla muslimer och passa på att bygga några nya moskéer med bönutrop. Dessa underbara kommer vi sedan behöva betala mycket dyrt för eftersom de troligtvis kommer börja våldta, kasta sten, vandalisera osv. Enligt Leif GW Persson sker de flesta brott av just invandrare. Det är bara ren statistik och den kan inte vara rasistisk. Vidare så blir det bråk religioner/kulturer emmellan (ex. muslimer och judar). Ska en vanlig svensk gå med på detta? Jaaa för annars är man rasist om man inte älskar att bli våldtagen, nedslagen, förföljd av tiggare och betala flr detta!

becka said...

Jag håller med dig om att det är tragiskt att en hemlös blivit slagen. Men för mig spelar ingen roll mot vem eller av vem. Våld är aldrig ok. Intressant att du påpekar att muslimer våldtar och vandaliserar, det tror jag inte har med religion eller härkomst att göra. Jag har också säkra källor och har hört om vita svenska män som gjort precis samma sak. Det beror inte på att de just är svenska, så varför skulle detta gälla muslimer? Leif GW säger många kloka saker och det finns säkert belägg för det du påstår att han sagt. Men jag tror att dessa våldsbrott inte beror på att de tror på en viss gud eller går i moské. Det tror jag beror på utanförskap, arbetslöshet, hot och i stor utsträckning brist på integration. Så om vi alla kunde behandla varandra med kärlek och respekt istället, försöka vara fördomsfria och se människan bakom härkomsten skulle världen bli en bättre plats.

Anonymous said...

Men hur kommer det sig att om man kommer från ett krigshärjat land och får den fantastiska möjligheten att komma till Sverige, inte är tacksam för det utan ställer sig och kastar sten och krossar rutor mm? Jag skulle vara väldigt tacksam för att komma till Sverige t.o.m. om jag började som både hem- och arbetslös eftersom jag slipper riskera livet varje dag här av bomber, drönare mm!