April 05, 2014

Nu börjar det! Nu börjar det!

Ikväll sändes första avsnittet av Inför Eurovision Song Contest på Svt!

Satt du, precis som jag klistrad framför Let's dance istället?

Då ser du avsnittet här istället: http://www.svtplay.se/video/1947897/del-1

Här kommer min recension av de nio första bidragen:

Estland - Refrängen är lite för skrikig för min smak. Staaaaaaaaay! För min del behöver hon inte stanna. Men har förstått att kvalitén på årets bidrag är rätt låg, så noll poäng är det inte, 2 räcker.

Armenien - Börjar väldigt såsig. You're not alone, sjunger han både en, två, tjugotvå gånger för mycket. Men sen sätter låten fart och det blir lite SKRILLEX-toner. Den lyfter! 4 poäng!

Belgien - Eurovisions egen Susan Boyle. En mindre attraktiv man som sjunger väldigt vackert. Enligt programledarna bor denna vuxna man fortfarande hemma hos sin mamma och sjunger en låt som heter MOTHER. Tror att han ändå vinner lite röster på att ha en så vacker röst. Men det går inte hem hos mig. 1 poäng.

Lettland - Tysken Göran sjunger en låt om en kaka. Fy fanken. Det här väcker mitt hippie-hat. Fjantigt. 0 POÄNG! Eller får man ge minus? Ehh.. JAA! Det är jag som sätter reglerna på min egen blogg! 10.000 minuspoäng.

Azerbazjan (stavas ungefär så) - Älskar hennes röst, älskar stråkarna och flöjten. AH. Mitt hjärta smälter för de arabiska tonerna i denna balad. De gör det en gång till! 4 poäng!

Island - Brukar älska Island, som brukar stå för det Nordiska i den här tävlingen. Älskade JÄGARLIV förra året. Det här är lite barntrams men tralligt! 3 poäng.

Sverige - Sanna, Sveriges yngsta tant. Tror hon köper sina kläder på finlandsfärjan. Men sjunga kan hon. Låten är fin. Den tar sig till final men väl där hamnar hon någonstans i mitten. 4 poäng.

Ryssland - Det är något coolt med tvillingar som ser exakt likadana ut. Nästan klonade. Låten är dålig, men 1 tvillingpoäng får de.

Albanien - Låter lite Shakira, rösten sitter liksom nere i halsen. Och så lite Evenecence Förlåt Edona, men det här håller inte. Känns gammalt. 0 poäng.

Det var alla nio bidrag för denna vecka. Är positivt överraskad av både programmet och låtarna!

Woo-woo! Hör ni ESC-tåget komma?








2 comments:

chris said...

jägarliv??

becka said...

Den heter jägarliv av samma anledning som skära brödet heter skära brödet.

http://www.youtube.com/watch?v=Jy67lJHfBvs