April 07, 2009

Designer...

... är jag verkligen inte. Men nu sitter jag ändå på praktiken och försöker göra loggor. Jag har aldrig tidigare öppnat programmet illustrator så ni kan väl föreställa er hur mina loggor ser ut.

För er som inte vet så ska jag alltså projektleda några andra praktikanter under min praktikperiod på eventstore. Tillsammans ska vi göra studentstore.se

De andra har fått börja med att göra förslag "mockups" (se vad jag kan!) på hur siten skulle kunna se ut.. och medan jag väntar på deras förslag så istället för att blogga, twittra, spotifya och spela robinsson tänkte jag faktiskt lära mig nånting. Så illustrator blev mitt första offer. Det går väl lite sådär... men åt rätt håll! Fredrik är min eminenta lärare! Vilket tålamod!

Idag ska jag luncha utomhus med min mentor Frida. Hon praktiserar här i Sthlm hon med. Och efter jobbet ska jag hem till Karro! Har ännu inte hunnit hälsa på henne i lägenheten så det ska bli jättespännande.

Och i morgon åker jag hem till Blekinge och tar påsk!



Här är vad jag har gjort hittills... har lite att jobba på, jag vet!

1 comment:

karolina said...

GUMMAN!!!

Du avancerar, nu kunde jag äntligen se de små krumelurerna.

Ska bli riktigt spännande att följa med dig på färden med studentstore. hihi

Ska bli mys mys att du kommer förbi!! TREVLISCH!

PUSS PUSS