April 21, 2009

Typiskt!

Så ser den typiska svenska bloggaren ut/ Så här ser jag ut

Den här undersökningen visar den typiska svenska bloggaren

• är kvinna (82 %) Ja, jag är nog ungefär 82% kvinna.

• är i åldern 16-20 år (43,5 %) Ja, jag är något äldre än så. Snart 23 och det känns skitbra!

• vet inte vilket parti hon (eller han) skulle rösta på (37,2%) WHAT?! Nej nej, född till Socialdemokrat. Men miljöpartiet lockar och drar i mig.

• läser mellan 6 och 10 olika bloggar varje dag (32,9%) I vanliga fall nej. Under praktiken - JA

• lägger mer än 5 timmar per dag på att läsa bloggar (över 50%)Nej, det hoppas jag verkligen inte!!!

• ägnar sig åt bloggandet på kvällstid, cirka kl 18-24 (88%) Nej. Dagbloggerska.

• intresserar sig för mode och design, vardagsbetraktelser, foto och konst (kvinnor). Män anger att de är intresserade av it & bloggande, journalistik och media, politik och samhälle. Vem intresserar sig inte för något av det här? Jag vet inte någon som är helt ointresserad av allt som har med samhället, politik, media samt vardagsbetraktelser att göra.

• läser bloggar för att bli underhållna Ja på denna punkten är jag en typisk bloggare

• startade sin egen blogg för att hon (eller han) gillar att skriva. Stämmer absolut.

skriver inte på mikrobloggar som t ex Twitter (över 80 %) Jo jo! Du det kan hoppa upp och sätta dig på att jag gör!


Reslutat: Jag är till 40% en vanlig typisk bloggerska

1 comment:

sara said...

- är i åldern 16-20 år (43,5 %)
Ja, jag är något äldre än så. Snart 23 och det känns skitbra!

NÅGOT äldre var det va... hur gick det med 400år f.k ????