April 22, 2009

Nu är det gjort!

Stoppa pressarna!

Jag har ätit min allra första sushi!

Ja jag vet, det kom väl till Sverige nån gång på -90 talet och JA jag ÄR sen! Men glöm inte att jag är från landet. Där det inte finns någon sushi!

Brosan fick ge mig en grundkurs hur man skulle blanda o doppa och allt det där. Jag tror att han skämdes lite för mig så det var nära att jag ville ge upp och be om bestick.
Men det skulle tydligen förstöra känslan!

Laxen smakade ljuuuvligt! Den smälte fint i munnen. Svärdfisken och det där gräset smakade fiskaffär, så de fick brosan ta :)




Det får bli mer sushi innan jag återvänder till landet och mina potatisar.

2 comments:

karro said...

Åhhh så du har blivit invigd i det underbara sushiparadiset =). Vi måste gå och äta det ihop. Finns ett supermumsigt ställe nära odenplan så det är nästan lunchbud ngn dag på det! Visst är ingefäran goood som man får till. Yummie, den byter jag lätt till mig och ger bort den äckliga gröna wasabin.

Fast potatisen håller en god och jämn nivå, mamma lagade till mig häromdagen och jisses, jag kommer ihåg varför jag kunde tänka mig att leva potatis förr...

Hur går praktiken? Är loggan klar??

PUSS

Frida said...

Haha, om du bror skämdes över dig när du försökte äta sushi skulle han ha vart med när jag och klasskompisarna åt sushi för ett tag sen, har aldrig varit med om nåt liknande!

http://www.fridasofia.se/blogg/?p=206