March 09, 2011

Fröken terrorist?

För er som hängt med ett tag i bloggen vet att jag då och då bär runt på en mycket mystisk väska.

http://beckatheblogger.blogspot.com/2010/03/vad-har-jag-i-vaskan.html

Tydligen läser inte Anders Timell min blogg speciellt nogrannt. För om han hade gjort det hade han inte behövt vara så misstänksam. Anders Timell är Martin Timells håriga bror som jobbar på en känd restaurang i stan - Riche.

I vilket fall.

Idag hände följande:

Jag står utanför Riche och väntar på bussen som ska ta mig till en gymnasieskola. Där står jag och huttrar i blåsten i min svarta kappa och med min konstiga väska. Lyssnar såklart på bidragen till årets mello då jag hör någon ropa frrrrrööökeeeen! FRRRÖÖÖKEEEEN!

Fröken? Jag?

Jaaa! FRRÖÖKEN!

Ja? Vad är det...?

VAD HAR DU I VÄSKAN?!

Den här? (Pekar på rollupen)

Ja, vad är det du HAR I DEN?!

Det är en rollup!

Jaha!! Bra! Tack. Och så rusar han in i restaurangen igen och pratar med gästerna.

Väldigt märkligt tänkte jag. Det kändes nästan som han trodde jag skulle spränga stället. Det fnissade jag åt för mig själv tills jag kom på varför han frågade mig.

Jag hade min turban på mig...






.. Och jag såg jättefarlig ut!

1 comment:

ksverklighet said...

du är ju känd för att se falrig ut! eller inte sockersöta rebecka<3