March 11, 2011

MELLON 2011

Då var det snart dags. Finalen. Den älskade finalen i melodifestivalen!

Jag har noga lyssnat in mig på bidragen och här kommer min dom. Det finns tre kategorier av bidrag:

JA - mina favoriter. Kan klara sig bra i Eurovision

PFF - inte mina favoriter men jag hotar inte heller med att aldrig mer se programmet om de vinner

NEJ - jag stänger av tv:n och funderar på om jag ska emigrera

Vi sparar det bästa till sist och börjar därmed med mina NEJ -bidrag

NEJ:

- Linda Bengtzing (Vad i hela fridens namn har hon PÅ SIG?)
- Sanna Nielsen (Vad i hela fridens namn har hon PÅ SIG?)
- Sara Varga
- The Moniker (Tomas Di Levas lillebror)
- Eric Saade (Nej, jag vill inte att han ska vinna. Gillar inte låten. För enkel. För dålig engelska. Eric, men säger inte POSS-I-BOLL)

Jag vill bara säga att jag absolut inte är någon kvinnohatare men det här året föll det sig bara så att flera av killarnas bidrag har varit bättre. (Förutom Jenny Silver då och Linda Pitchard som borde varit i final, de hade sopat mattan med grabbarna..)

PFF:
- Brolle (Kolla in hans dans i morgon. Den är katastrofal)
- Nicke Borg (Duger)
- Swingfly (Kul att se Hilding igen)

Vilka har vi kvar då? Vilka tror/hoppas jag ska vinna?

JA:
- The Playtones (Mina favoriter. Hoppas verkligen att de vinner. Jag tror att de har lite att hämta i själva Eurovision. Titta på bidragen som vunnit tidigare, det är alltid något nytt och spännande med en bra show. Tänk på Dana International (transa), Lordi (finska monster), Ruslana (med trummorna), Molitva (lesbisk kampsång), Dima Bilan (skridskoåkare på scenen), Tyskan Lena som vann senast har ju en mycket märklig engelska och ett "nytt sätt" att sjunga på. Det behövs något nytt! Ännu en sockersöt kille med poplåt räcker inte! Så, The Playtones skulle klara sig finfint i själva Eurovision! Jag tror på det!

Men, om vi nu ska skicka en sockersöt kille med poplåt så får det bli:
- Danny (Inte Saade)

1 comment:

ksverklighet said...

The Moniker (Tomas Di Levas lillebror) - tycker jag ger en glad och härlig känsla i kroppen. och annorlunda som du säger för att vinna.
men det blev en söt liten pojk... undra vilka av dina "elever" som röstat!?