March 28, 2011

Juholt är söt

I lördags höll han sitt första tal som partiordförande för Socialdemokraterna. Mycket lovande måste jag säga... Jag gillar honom. Bra utstrålning och pondus. Det allra bästa är när han struntar i det färdigskrivna talet och är helt och hållet sig själv. Livsfarligt men mycket härligt tycker jag.

Tydligen hade han inte engelska språket som favoritämne i skolan och hans kunskaper är lite bristfälliga. På grund av detta har han varit på engelskaläger.

Det gick sådär va?

På frågan om hur viktiga HBT-frågorna är och dessa personers rättigheter svarar han:

Håkan Juholt (S):
Oerhört viktiga. Såväl privat som politiskt. Mina nära vänners, och alla andras självklara rättigheter tänker jag alltid och i alla sammanhang stå upp för. Där viker jag aldrig ner mig. Inte där heller. I want back down!

No comments: