March 15, 2011

Inte lika tuff

Jag är ingen som trott på spöken eller andar för den delen heller men nu börjar jag tvivla.

På den senaste tiden har det hänt flera märkliga saker att jag inte längre vet vad jag ska tro.

Det började för ett par veckor sedan när jag satt i sängen och läste. Plötsligt känner jag något som knackar i själva sänggaveln. Det var inte i väggen eller ute någonstans det var några hårda knackningar bakom min axel. Det var så närvarande och läskigt att jag inte vågade sitta kvar utan fick sätta mig hos Fredrik som var i soffan.

Igår kväll låg jag på soffan och tittade på tv tills det knackade i kudden. Det var som att något petade mig vid nacken och det kom kall luft.

Ikväll har jag duschat och inte nog med att duschdörren öppnade sig själv efter jag stängt den utan nu sitter jag uppkrupen i soffan livrädd.

Jag skulle aldrig sagt: Om det nu är någon här! Visa det då! Kom igen!

För när jag gått ut i tv rummet hör jag att duschen satt på sig själv.

No comments: