May 25, 2011

Barnsligt roligt

När jag hoppade av bussen och skulle gå sista biten hem ösregnade det. Dagen till ära hade jag inte tagit bussen som stannar precis utanför lägenheten utan testat en ny. Hade ingen aning vart den gick så jag åkte ända till ändhållplatsen som var några hundra meter hemifrån.

Då kanske du tänker att jag skulle blivit sur att det just precis när jag kliver av bussen börjar ösa ner regn.

Det tänkte jag med innan jag vågade mig ut. För när jag tagit mina första plaskande steg hem började jag skatta.

Gå i ösregn är ju fantastiskt!

Det droppade från mitt ansikte och i skorna skvalpade det för fullt!

Kom att tänka på en massa härliga barndomsminnen när jag var ute i regnet. Ibland satte jag mig till och med i vattenpölar. Fråga mig inte varför. Jag bara älskade regnet.

Det gör jag än i dag och se så fina mina kläder var när jag kom hem:


No comments: