May 01, 2011

En gång för alla

Ja. Nu ska vi få klarhet i en sak jag hamnat i många diskussioner om.

När det i ett recept står att man ska smaka av med salt och peppar.

Vilken peppar är det då?

VITPEPPAR!

Vitpeppar och ingenting annat!

Vitpeppar är den bästa, godaste och den pepprigaste pepparn av dem alla. Svart, röd eller grön är FEL!

De som jag berättat detta för blir alltid lika förvånade och tror mig inte. Flera har inte ens vitpeppar hemma!

Så, en gång för alla vill jag lyfta fram vitpepparn som peppar i salt och peppar. Alltså den riktiga pepparn.

Jag har starka namn bakom mig. Som Mat-Tina:



Tack Tina.

2 comments:

elin said...

jag hatar vitpeppar !

becka said...

Nej! Vad är det du säger?! Ett potatismos utan vitpeppar är inget potatismos!

Du får ge det ett nytt försök!