May 31, 2011

Fanken med!

Ni som känner mig vet att jag aldrig svär. Jag kan inte svära.

När jag gick på högstadiet sa Kenneth Roslund till mig att svära gör man bara när man inte kan uttrycka sig på ett annat sätt. Att svordomar tyder på brist av ord.

Jag bestämde mig då för att lära mig sluta svära. Jag hade ett gummiband runt handleden som jag smällde till ordentligt när en svordom var framme. Det var en lyckad metod för nu bara går det inte.

När svordomarna är borta får man vara lite kreativ istället:
Fanken
Rackarns (rabarber)
Fy farao
Fy sjutton
Skit

Jag brukar även använda jädrans, är den ok eller är det dags för gummiband igen?



2 comments:

Mattias said...

Jag tycker dina surrogatsvordomar är fusk! En svordom är ett ord som ska förstärka en poäng och ska man dissa en så får man dissa alla. ;)

Anonymous said...

HAHAHA! jag har också hört den skrönan om att man är i avsaknad av ord :D Mjaaa du- jädran är ju försköning av jävlar. jag säger: ej pure gummisnodd men kanske en tygklädd en he he