May 31, 2011

Jag är inte arg

Jag är av den sorten som aldrig eller mycket sällan blir arg. Vad jag kan minnas så har jag varit riktigt arg tre gånger på 10 år. Det har länge varit två men i påskas fick jag vedträn kastade på mig av både Fredrik och Emilia och det gjorde SÅ ont att jag började hoppa. Jag tror att jag var på gränsen till arg den gången så kanske två och en halv gång.

Under min tid på Hyper var det flera i klassen som gav mig feedback att jag måste bli arg. "Riva loss ett par ibland!". Att det på något sätt skulle vara skadligt för mig att jag inte blev arg och höjde rösten.

Men jag är av en annan åsikt.

Att vara arg är som att äta gift och hoppas att den andra ska dö.

Läs det igen!

Ilska är alltså meningslöst och skadar bara dig själv.

1 comment:

Emilie Sörensson said...

Jag håller med! Jag blir sällan arg och har faktiskt jätte svårt att hantera när andra blir arga. Jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta de. Vi är födda snälla helt enkelt!