May 23, 2011

Sluta baka Leila

I lördags lämnade vi in TV:n på reparation. De kunde såklart inte komma och hämta den (det vore ju så kallad service) utan vi fick ta en taxi med TV:n ut till OnOff.

Väl där visade det sig att det kommer att ta ungefär fyra veckor att laga den.

Vilket innebär fyra veckor utan TV.

FYRA VECKOR UTAN TV!

Ja, istället för att klaga på hur mycket jag kommer sakna den kan jag istället berätta att jag kommer få en himla massa grejer gjorda.

I går kväll fick jag för mig att jag skulle baka kanelbullar, utan kavel. Tog fram Leilas recept på riktigt fina bullar. Det slutade med KATASTROF och inte var det kavelns fel. Det var så mycket smör i det där receptet (som jag följde till punkt och pricka) att bullarna liksom simmade i plåten. Vidrigt. Fyra räddades och torkades med hushållspapper resten åkte rätt ner i papperskorgen.

Ikväll ska jag köra på ett mer säkert kort. Jag ska baka God damn good girls weekend in the forest bullar! Receptet hittar ni här: http://beckatheblogger.blogspot.com/2011/03/god-damn-good-girls-weekend-in-forest.html

2 comments:

elin said...

leila har grymma bakverk men har testat flera, jag gillar inte hennes recept, man misslyckas bara !!

becka said...

Ja! Visst är det så! Tacka vet jag Sju sorters kakor! :)