June 25, 2012

3 dagar senare

Vaknade upp i lördags och mådde prima ballerina. Vilket var mycket konstigt då det blev en sen kväll och få timmars sömn.

Men framåt eftermiddagen vände allt.

Jag blev illamående samt att ben och händer domnade av på grund av vätskebrist.

Sedan dess har jag inte kunnat äta något. Noll aptit och det håller i sig fortfarande.

Jag kände på mig att det måste vara något annat än att jag var uppe och dansade väldigt sent i fredags.

Sen igår kväll runt 23 började det göra ont i magen. På höger sida, under revbenen.

Levern.

Ringer sjukvårdsupplysningen och sjuksköterskan misstänker gallsten.

Yey!

Jag är tveksam. För SÅ ont har jag inte. Men visst är det en molande värk under revbenen. Om det är gallsten jag fått är det vila som gäller och om smärtan blir outhärdlig blir det sjukhus.

No comments: