June 08, 2012

Jobbigt

Nästa vecka ska kontoret ha sommarfest.

Sommarfest med bordsplacering.

Jag är en stark motståndare mot bordsplacering på alla fester förutom bröllop.

Kan man inte få sitta med den man vill i stället?

Den som gör placeringen tänker nämligen alltid fel. Typ såhär: denna personen är rolig, den kan sitta med denna tråkiga och "sätta fart" på honom/henne.

Det funkar inte! Jag har både blivit utsatt för det och utsatt andra.

Just denna bordsplacering som kommer är dock lite speciell. Du ska skriva en god egenskap du själv har och vilken god egenskap du vill att din bordsgranne ska ha.

Jobbigt!

Jag funderar på att skapa en pakt med de jag vill sitta bredvid. Att jag skriver att jag vill ha en västerhänt bredvid mig och de personerna får skriva att det är deras bästa egenskaper.

Tack Robison för att du lärde mig allt jag någonsin kommer att behöva veta om paktbildning.

No comments: