June 01, 2012

Olistad

Igår var jag hos en riktig hudläkare. Hon var jättebra. Så himla skönt att få ett bra mottagande efter den hemska upplevelsen på vårdcentralen i våras.

Den här kvinnan jobbade på Hudmottagningen Utsikten, en del av Ersta Sjukhus.

Det är lätt att förstå vad de fått sitt namn Utsikten från:


Dock började inte besöket direkt på topp, satt i väntrummet i över 30 minuter med ett gäng riktigt gamla människor som stirrade på mig.

Jag försökte göra annat.. Pilla på telefonen... Bläddra i en tidning.. Men varje gång jag tittade upp satt minst fem av dem och glodde på mig med tomma blickar.

Som tur väl var kom läkaren till slut och räddade mig.

Efter undersökningen skulle hon skicka en remiss till kirurgen och hon frågade vem jag har varit hos tidigare så hon kunde skicka dit.

Jag sa namnet på läkaren och hon tog fram sin stora katalog med alla listade läkare och kirurger i Stockholm.

Han fanns inte med!

Jag har alltså vid minst tre tillfällen blivit opererad av en kirurg som är olistad, som inte finns!

Antingen är han pensionerad och opererar lite när han vill eller så har han ingen legitimation.

Ja. Det var en spännande upptäckt.

No comments: