June 29, 2012

Känner ni verkligen varandra?

Innan jobbet idag skulle jag göra ett ärende åt John.

Han ska åka till Ryssland igen och behöver hjälp med att lämna in alla papper till sitt visum.

Förra gången blev det en högst traumatisk upplevelse då jag hade med mig väldigt många väskor, bland annat en roll-up då jag varit på en skola.

Ambassadfolket och inte minst han i säkerhetskontrollen var mycket misstänksamma mot mig och mina väskor.

På den fronten gick det bättre idag.

Lämnade in alla papper, skrev på några papper, intygade att John verkligen är John och hon knappade och knappade på sin dator tills hon går i väg.

När hon kommer tillbaka frågar hon mig.

När fyller din kompis år?

ÖH. John? Hmm.. Jag trrrrooooor det är någon gång i oktober. 

Hmm.. Vet du inte när din kompis fyller år?!

Ehhh.. Vi har känt varandra hela livet men med Facebook och allt behöver man inte hålla sånt i huvudet... Så jag vet faktiskt inte.

Okej. (Hon ska komma på en ny fråga.) VAD HETER HAN I EFTERNAMN DÅ??

Hansson!

OCH HUR STAVAR DU DET NAMNET TRRROOOOR DU?

Som vanligt, med två S. 

Hon skriver det på ett papper... HANNSSONN?

Nej. H A N S S O N. 

Okej, det var rätt. Du kan hämta hans visum på måndag!

No comments: