June 26, 2012

Sjukbloggen

Ja, det handlar inte om så mycket annat här just nu.

Men!

Jag har precis kommit hem från läkaren. Carema vårdcental på Slussen.

Vilket ställe!

I går morse ringde jag min (före detta) vårdcentral Åsö. Där gick det inte att boka tid för att träffa läkare under sommaren. Illa!

Den här morgonen ringde jag Fredriks vårdcentral på Ringen. Inte en enda tid ledig där heller.

Så, då tipsade F mig om den nya vid Slussen. Helt nyöppnad och fantastisk!

Damen i telefonen var riktigt trevlig, trevlig tjej på labbet och en toppenläkare.

Jag har varken gallsten eller njursten, alla organ är grusfria och fungerar som de ska.

Dock har jag varit riktigt uttorkad och är därför matt. Min värk sitter i musklerna och kommer därför gå över av sig själv.

Hurra!

Efter besöket skrev jag in mig på denna vårdcentral istället.

Carema - nu vänder det!

2 comments:

Emilie Sörensson said...

hahaha måste vara spriten som torkade ut dig!!

becka said...

Hahaha! Helt sjukt.

Jag är ju van vid att dricka hur mycket vatten som helst, men så i torsdags när vi skulle sitta i bilen i så många timmar drack jag knappt inget den dagen.. och så satte vi igång. :)