February 28, 2012

Bamse

I morgon kväll ska han få somna in. Den första hunden jag faktiskt tyckt om.

När husse och matte var på bröllopsresa var det bara du och jag.

Du fick sitta på golvet på passagerarsidan i den gamla Peugeoten när vi åkte ut till havet. Där du fick springa fritt.

På kvällen tyckte jag synd om dig när du låg på golvet ensam, då kom jag och la mig hos dig. Som alltid somnade jag (spelar ingen roll vad det är för underlag) och då kröp du nära.

En gång vaknade jag på golvet och du låg på min arm. Ett trettiokilos muskelpaket på armen, men det var så mysigt.

Nu är du gammal och trött. Även ganska tjock har jag hört. Det mesta gör ont och du orkar faktiskt inte mer.

Sov gott kompis, vi ses i skogen!




1 comment:

Emilie Sörensson said...

Uschh blää!! Sitter här med tårar i ögonen!