February 16, 2012

Jordgubbar och choklad, hur fel kan det bli?

Tydligen väldigt mycket.
Jag hade köpt goa jordgubbar:


Och Marabou mjölkchoklad som skulle smältas och omfamna jordgubbarna.

Jag tog fram en kastrull och kokade upp vatten, satte en skål i vattnet och hade alltså skapat ett klassiskt vattenbad.

Men något gick fel.

Istället för att smältas såg chokladen ut såhär:


En grynig massa som vägrade att smälta!



Jordgubbarna kom till användning ändå:


Men vad gjorde jag för fel med chokladen?

3 comments:

elin said...

kan ha fått vatten i sig, kan hända ibland när man gör vattenbad !

Mattias said...

Choklad med för låg kakaohalt smälter inte har jag hört. Skaffa the real deal så smälter det.

becka said...

Ah Elin! Det skvätte upp lite vatten faktiskt.. Trodde inte att det skulle göra något men nu vet jag till nästa gång! :)

Mattias - Marabou mjölkchoklad är THE REAL DEAL! Mmm sau gott!