February 17, 2012

Ny helg, ny schlagerfinal

Youngblood - Så himla B. Låter som ett boyband från Ryssland. De sjunger inte ens bra, det kommer aldrig att hålla.

Maria Ben Hajji - Större mun än "hon med den stora munnen i A-Teens". Veckans Sonja, nej tack!

Mattias Andreasson - Låter som en blandning mellan Ansiktet och Eric Gadd. Eric gillar jag men inte Ansiktet så Mattias hamnar någonstans mitt på. Andra chansen-chans!

Love Generation - Ja, flera av er vet redan sedan innan vad jag tycker om Love Generation. Så himla mycket fejkad energi att jag mår illa. BLINKA, BLINKA, SKRATTA, PEKA. Snark. Förra gången de var med i Mellon hade de en bra låt men kunde inte sjunga. Nu låter sången bra men det är ingen hitlåt direkt.

Carolina Wallin Peréz -  Är detta en riktig låt? Ser livrädd ut. Snälla hjälp henne av scenen!

Andreas Johnson - Lalala, låter Beatles. Känns halvstulen från lite alla möjliga låtar men ja... copyright eller copy with right det är frågan? Copy with right. Det är går vidare!

Molly Sandén - Singel sedan hon och Saade gjorde slut. Sjunger ledsen ballad men ser glad ut. Kan hon bara klämma fram en tår kan detta bli magiskt. Gillar Molly, ses i Globen bruden!

Björn Ranelid - Ja, vad finns det att säga. Min haka ligger i knät. "Käärrrleken är den fööörrsta atombomen". Say what?! Pratar lite poetiskt svammel som vanligt men så händer det nåt. En tjej med dansare kommer och sjunger miiirraaakeel miiraaakel. Jag tror jag smäller av! Tv-historia skapas, men det är ingen finalchans i sikte.

Globen: Andreas Johnson, Molly Sandén
Andra chansen: Mattias Andreasson, Love Generation.

No comments: