February 13, 2012

Ching-chong?

Ja, det är frågan.

Jag är så himla sugen på att åka till Kina. Kanske lyckas jag locka med mig Fredrik på en resa dit i höst?

Än så länge ligger dessa planer endast på planeringsstadium, men vem vet?

Kanske blir det en tur till landet av ris!

Vi skulle i så fall åka till Peking under fyra nätter, Xian två nätter, Guilin två nätter och fyra nätter i Shanghai. Ett himla farande men det tror jag passar oss!



Väl i Peking besöker man Himmelska Fridens Torg, Kinesiska Muren, Den förbjudna staden & Himmelens Tempel. Självklart finns det tid för shopping och Peking-anka!






Flyg till Xian.Där kan man bland annat besöka den 8000 stycken stora Terrakottaarmén i naturlig storlek. Helt sinnes!




Flyg till Guilin. Reed flute- grottan och turer på flod i underbar natur.





 Flyg till Shanghai och stanna fyra nätter. Shoppa, shoppa, shoppa. Ja och lite kinesisk kultur!



Ja, vad säger du Freddis - kanske blir det Kina till hösten?

3 comments:

Peter Hagander said...

reoKina är toppen! hade dock sett till å få någon dag mer i Beijing för å se Sommarpalatset (tar nästan en hel dag) å Hutongerna mm mm. Shanghai är bra shopping, kan tipsa om ett mkt bra ställe med massor med billiga kläder om ni bestämmer er för å åka :)

becka said...

Tack för tipsen Peter!

Det är den här paketresan som känns aktuell: http://www.temaresor.se/resa/kina/stora-kinaresan/#box-anchor

I vilket fall just nu.

Har du plockat ihop din egna resa och hade du i så fall guide?

Peter Hagander said...

jo, bokade flyg London-Shanghai, Beijing-London och tåg i både Shanghai å Beijing själv. Sen på plats bokade hotellet tåg Shanghai-Beijing åt mig å så åkte jag ut från Shanghai till en stad som hette Shozou å i Beijing tog jag två utfärder till Muren. Allt på egen hand, å enda guide jag hade var Lonely Planets Beijing å Shanghai. Kändes hur bra som helst!