February 10, 2012

Visning


Igår var Fredrik och jag på en ny visning.

En gammal pianofabrik som byggs om till lägenheter.

Innan vi åkte pratade jag lite med Annelie för att höra mig för hur det området är. Tydligen finns det två delar, ett gulligt område (småstadsaktigt) och ett område med industrikänsla.

På väg till lägenheten säger jag till Fredrik:
- Nu håller vi tummarna för att det ligger i det gulliga området och inte känns så industri-igt. 
- Ehm.. Det heter PianoFABRIKEN, det är meningen att det ska vara sådär industri-igt! Vi gillar industri!
- Jaahaaa.. Okej.


Visst hade byggnaden industrikänsla men det var väldigt fint.

Huset:


Blivande vardagsrum med skjutdörrar till en härlig takterass:







Sovrum:


Kök:



Där det inte är snedtak (vilket det är en hel del av i en vindsvåning) så är det härliga 3,5 till taket. Hela lyan är på 70,5 kvadrat och vill vi köpa den är den vår. Utan budgivning!

Fram med miniräknaren då alltså. Beslut måste fattas under helgen, sedan släpps den till nästa på tur.

What to do?

1 comment:

Emilie Sörensson said...

Åhh skit vad svårt! Kan tänka mig att priset är högt ändå trots utan budgivning....