February 06, 2012

Töntknapp

Trots att jag åker en massa buss trycker jag aldrig på töntknappen.

Stopknappen alltså.


Jag vet inte vad jag fått det ifrån. Men tycker på riktigt att det är jättefjantigt att trycka på STOP.

I alla fall vid typ T-Centralen och andra större hållplatser i stan.

Vad tror du själv?

Kommer chauffören bara köra förbi Stockholms knutpunkt och låta en massa folk som väntar på bussen vänta på nästa?

Nästa buss där någon plingat då alltså...

Nej. Det tror inte jag.

Jag vet att det är löjligt och kanske en fobi?

Och kanske får jag en dag åka många stationer för långt, bara för att jag inte vågat trycka på STOP.

2 comments:

Emilia said...

Precis vad mamma och jag också tyckte! Det var därför vi inte tryckte:) hahahaha

becka said...

HAHAHAHA!!!! Ja, just det!!!

Det gick ju bra ändå? :D