February 24, 2012

Sista deltävlingen!

Malmö har helt klart det bästa startfältet i år. Det kommer bli en tuff match men här kommer min dom:

Charlotte Perelli - Jag visste att jag skulle gilla hennes låt redan innan den spelats. Hon är en av mina mellofavoriter sen tidernas begynnelse. Svårt att vara objektiv när det gäller henne men jag ryser! Klassisk schlagerrysning och det luktar finalplats. I´m the gu-u-u-rl - sätter sig!

OPA! - Hello balkan! Jag brukar vara lite svag för denna sorts musik i stora Eurovisionfinalen. Grekiska gitarrer och sentimentala gubbar.. men nej.. Det här går inte vidare.

Dynazty - Årets 1000 -miles, om ni förstår vad jag menar. Pudelrock brukar funka i mellon. Ni vet både hur det ser ut och låter. Det är bra. Men jag ryser inte.

Lotta Engberg & Christer Sjögren - Ehm.. jaha.. Det gamla kärleksparet återförenas på scen. Det kommer finnas folk som gillar det här men det har ett stort fel. Samma fel som många låtar det här året. Det är på fel språk! De som gillar detta skulle nog hellre ha texten på svensktoppsvenska.

Hanna Lindblad - Pontiak undrar var 80-talet tog vägen. Han kan sluta undra, Hanna har hittar det! Jag gillar det INTE. Hon är bara för mycket! Nej tack!

Axel Algmark - Leker Håkan, men jag tycker att det funkar! Skön låt, bra text och härlig indiedans. Den här låten kommer jag lyssna på även när mellon är över.

Lisa Miskovsky - Jag tål henne inte. Veckans Sonja! Snooze fest, kisspaus - u name it! Den här kommer sist!

DANNY - Jag dör! Vilken låt, vilket nummer! Jag får inte bara rysningar utan blir även mållös. Älskar stormtrooper-grejen! VI SES I GLOBEN DANNY!




GLOBEN - Danny & Charlotte Perelli
ANDRA CHANSEN - Dynazty & Axel Algmark

2 comments:

Mattias said...

Du och Lisa som är så lika. :)

becka said...

Vad är det du säger?

Nu hittar du väl ändå på?!