April 18, 2013

ALLA MÅSTE TITTA


Då har SVT öppnat sitt arkiv för oss vanliga dödliga. Helt rätt tycker jag då vi redan betalat för det en gång så är det inte mer än rätt att vi får se det om och om igen.

Det som nu ligger ute är gamla fina produktioner som Rederiet och inte minst Varan-Tv.

Varan-Tv ägde mitt liv under mina tonår. Det gick så långt att min bror till slut gömde VHS-banden då jag inte kunde sluta titta.

Eftersom av mina vänner uppskattade denna serie (om jag inte minns fel var Annie den enda) så fick alla möjliga se det här med mig. Till exempel utbytesstudenten TJ från USA som inte då talade ett ord svenska. Han och några kompisar följde med mig hem från skolan och mamma gjorde fikabricka och vi tittade på Varan-Tv.

Han fnissade ganska mycket och jag frågade honom varför eftersom han inte förstod svenska.

Då sa han: Ja, men de ser så roliga ut!

Kan det varit en drogpåverkad person i mitt familjehem? Och det var därför han fnissade åt saker som han inte förstod? Det vore skrämmande.

Eller så är det bara så att Varan-Tv behöver man inte förstå, det är roligt ändå.

Undersök själv:

http://www.oppetarkiv.se/video/1140781/varan-tv

2 comments:

elin said...

HYSTERISKT ROLIGT!

becka said...

Jaaa! Tack Elin!
Jag är ingen ensam galning trots allt ;)