April 11, 2013

Jag har inga barn!

Under alla mina år på detta kontor har (så vitt jag vet) inga rykten om mig gått.

Tills nu!


Tydligen har jag barn! Flera personer har under den senaste tiden kommit fram till mig och sagt ganska märkliga saker i stil med:

- Hur orkar du vara så piffig när du har barn?

Okej?

Ja, jag förstår att minskad sömn och ändrade prioriteringar kan göra att man kanske inte lägger lika mycket tid på smink, hår, naglar och kläder som jag gör och att detta kan verka konstigt.

Men JAG HAR JU INGA BARN!

Och dessutom - om jag känner mig själv rätt kommer jag aldrig sluta vara piffig! Se på min mamma och syster, jag har piffighet i blodet.

Jag gillar piff.

Men det här har fått mig att fundera på var detta rykte kan komma i från?

En man på jobbet trodde att det var för att försöka "sänka" mig. I stil med: Henne är det ingen ordning på! Håll er borta från henne! Hon fick sitt första barn redan på högstadiet!


Jag tror det har med min bakgrundsbild att göra:

No comments: