April 14, 2013

Ett år äldre, ett år visare?

I fredags fyllde då Annelie 25 år! Det blev födelsedagsfest och himla trevligt.

Karro och jag satt i trappuppgången och pysslade ihop vår present:








En ballong med nytrycka amerikanska dollar!

Ett rätt kul sätt att ge bort pengar på måste jag säga.

Hon blev jätteglad och därmed vi också.

Drinkar, cupcakes och stage dive av födelsedagsbarnet.

Sedan blev det utgång!

Tyvärr tappade Annelie sin plånbok i taxin, men efter några samtal lyckades hon få tag på den och taxichauffören åkte snällt till Berns och lämnade den till henne.

Pewh!

Nu kunde vi andas ut och DANSA! Jag fullkomligt älskade musiken. Det var MIN musik. Mycket Michael, lite Gyllene Tider och gamla godingar från Bruce.

Som ni säkert redan läst (eller kommer läsa nedan) gick jag in i en spegel. Jag måste berätta lite om det så jag kan släppa det nu.

Detta hände:

Jag och Emma gick upp på övervåningen för att kika lite. Där uppe såg det gigantiskt ut. Jag såg en ingång till ett annat rum och tänkte att vi skulle gå dit.

Jag väntade in Emma och svängde höger.

Precis när jag svänger ser jag en annan tjej som ska UT från detta rum och släpper förbi henne.

Några sekunder senare svänger jag igen och - PANG!!

Jag gick in i mig själv.

Jag gick in i spegeln.

Den första tjejen jag skulle släppa fram var mig själv den också.

Detta resulterar i asgarv från både mig, Emma och ett random killgäng som bevittnat denna händelse.

Jag var inte onykter, vilket nästan gör det ännu mer pinsamt. Jag var bara dum helt enkelt.

Senare under kvällen hamnar jag också i en diskussion där jag nu i efterhand kommit fram till att vi pratade om två helt olika saker. Vilket också måste fått mig att verka ofantligt dum och även lögnaktig.

Bjuder på den!

Nu ska jag läsa Processen av Franz Kafka. Pluspoäng på det?

No comments: