May 13, 2013

I brist på fantasi bjuder jag på:


Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
- 6 och en Darth Vader legogubbe utan ben dock med armar men inga händer. I sommar firar vi 10 år tillsammans.

Vilken svordom använder du mest?
- Svär ALDRIG. Kan inte lägga en svordom i min mun, det låter fel på mig. Men jag använder fanken, jädrans och jisses för att förstärka det jag vill säga.

Äger du en iPod?
- Ja. Men har inte använt någon sedan iPhone 1.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
- 06:17 (viktigt att minuterna har något med 7 att göra, alltid)

Hur många resväskor äger du?
- 3. Olika tillfällen kräver olika behov.

Var köper du dina matvaror ifrån?
- Coop Konsum Bondegatan.

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
- Ärligt talat så vill jag nog gärna vara med. Om jag har en bra hårdag.

Vilken var den senaste filmen du såg?
- Hodejegerne (Huvudjägarna på svenska). Jag höll mig vaken, vilket är ett bra betyg. 

Har någon av dina vänner barn?
- Jajamensan! Annies lilla loppa fyllde tre förra veckan. På önskelistan stod batterier.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
- En grym parkeringsplats i varje stad på jorden. 

Har någon någonsin kallat dig lat?
- Självklart. Jag är lat.

Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
- Aldrig. Att hålla mig vaken är ett större problem.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
- Då jag inte äger någon här i stan kan jag bara gissa vad som ligger i CD-spelaren hemma i flickrummet. Antagligen The Arks första skiva med Echo Chamber pausad i mitten.

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
- RÖD mjölk. Vanlig mjölk det vill säga.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
- Ja, senast i dag. Kärleksrykten på jobbet är allt jag kan säga.

Vad åt du till middag?
- Kokt korv med bröd.

Använder du huvtröjor?
- Nej.

Kan du vissla?
- Ja. Bättre på inandning än utandning dock.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
- Självklart. Längst fram Socialdemokraternas 1 maj-tåg.

Vem var den senaste som ringde dig?
- En mentor på jobbet vid namn Karolina.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
- Givetvis. Varför skulle jag vara den enda som slipper undan?

Tittade du på tecknat när du var liten?
- Ja. Disneydags på fredagarna och en hyrd tecknad film från Pankans på lördagarna. Mycket Ducktales och Rainbow Bright.

Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
- Vem vet kvadratmeter på ett köpcentrum?

Vilken film kan du alla replikerna till?
- Sällskapsresan, inte alla repliker men många. 

Äger du några band-t-shirts?
- Jag sover ofta i min Bob hund t-shirt som Fredrik köpte åt mig för några år sedan. På konserten var jag med högsta sannolikhet den enda med en ljusblå klassisk bobbentröja buren tillsammans med en väska från Chanel.

När flög du senast?
- 2 april, från Kalmar till Stockholm. 

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
- 4

Läser du för skojs skull?
- Ja. Under tvång var bara under skoltiden.

Pratar du några andra språk?
- Engelska så klart. Kan dessutom ett fåtal fraser på tyska och spanska. Att jag kan säga liten uggla på franska räknas nog inte.

Diskar du din egen disk?
- Diskmaskinen diskar. Fredrik plockar oftast in den.

Har du gråtit offentligt?
- Ja. 

Har du en stationär dator eller en laptop?
- Nej. Äger faktiskt ingen egen privat dator. Det är sant!

Försöker du alltid lära dig nya saker?
- Nej. 

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
- En liten Tragus i vänster öra hänger kvar sen tonåren.

Kan du kasta macka?
- Brukar inte behöva kasta mina mackor då de faller ändå. Mackor i havet kan jag inte få att studsa.

Vem har du varit med på bio?
- De flesta av mina nära och kära.

Vem var din favoritlärare?
- Kenneth Roslund, utan konkurrens. Min klassföreståndare under högstadiet och min lärare i svenska, engelska och historia. Jag fattade honom och han fattade mig. 

Vad har du för väder?
- Idel solsken.

Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
- Är nöjd med en tatueringslöse karl jag har. Så, nej.

Har du en blogg?
- Ja och du besöker den just nu.

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
- Vantrivdes något så fruktansvärt på gymnasiet att det fortfarande gör ont att tänka på det. Favoriten var nog på grund av detta något flummigt som Personlig Utvecklig (då jag fick drömma mig bort och skriva arbeten om platser som gör mig lycklig) eller Trendträning då spinning, body pump, box och olika dansformer stod på schemat.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
- Omtänksamhet.

Har du någonsin blivit attraherad av en oattraktiv?
- Om jag bli attraherad är väl personen inte oattraktiv?

Gillar du din boendesituation?
- Ja. Trivs väldigt bra på men vi letar några kvadrat till och en balkong.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
- För några år sedan hade jag svarat minst åtta. I dag räcker nog fyra-fem men med några timmar extra på helgen.

Äter du frukost dagligen?
- Nej. Bara på helgen. Har alltid haft svårt för frukost. 

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
- Ja. Men jag gillar det.

Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna?
- Ja. När pratandet blev för mycket för läraren skrev vi lappar.

Vilken är din favoritfrukt?
- Honungsmelon.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
- Nej. Smaken avgör.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
- 28 (!!!). Elakt att ställa den frågan en vecka efter födelsedagen. Har precis börjat vänja mig vid 27.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
- Ja. Vad skönt att få denna fråga. Kan folk som är vänner med mig på Facebook skärpa till sig lite? Även om du inte uttalar bokstaven R när du talar så ska den faktiskt med när du skriver, likaså gäller en massa andra bokstäver! Det är inte okej att skriva: "Ida ha ja vatt på stan. Ock gåt ut me sopona."! Det är varken intressant eller korrekt.

Tror du på liv på andra planeter?
- Ja. Om vi nu ska räkna bakterier och annat liv som liv. Gröna gubbar? Nej.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
- Min bror.

Tror du att gud är en man eller kvinna?
- Varken eller och både och.

Vad var det senaste du åt?
- Ett äpple från jobbets Ekolåda.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
- Det varierar. Har kommit fram till att det kan vara svårt för mig att ha en manlig chef. Vet inte om det bara beror på dåliga erfarenheter eller just könet. Ska fundera på det.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
-  Det har jag ingen aning om. Men jag var lite besviken den dagen då jag insåg att jag är den enda som inte har något släktnamn. Kvinnorna heter Anna och männen Lars men jag blev en Rebecka Karolina. För att kompensera detta hittade jag under barndomen på att jag också hette Anna. När jag ändå var igång passade jag på att lägga till några fler namn, som min mammas och min systers. Resultatet blev ett virrvarr likt Pippi Långstrump och Rullgardina. Hade jag blivit en pojke skulle jag hetat Jakob, precis som min  gudson (och systerson) gör i dag. Det är fint.

Gillar du senap?
- Nej, egentligen inte. Men jag äter det ändå till korv och ärtsoppa.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
- Så ofantligt hemskt gärna.

Sover du på sida, mage eller rygg?
- Det vet jag inte då jag är vaken när jag vaknar. Vad jag vet är att jag ligger på rygg tills jag blir trött.

Tycker du om att krama folk?
- För mycket och för ofta. Efter en intervju på jobbet kastar jag mig i armarna på den stackars flickan.

Skulle du säga att du är trendig?
- Nej, det skulle jag faktiskt inte. Känner mig alltid lite efter.

Äger du en digitalkamera?
- Ja. Även om telefonen står för nästan allt fotograferande i dag.

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
- Tack men nej tack.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
- Eftersom Darth hängt med länge i nyckelknippan borde han ligga högt uppe på listan. Men favoriten är nog Leia. Har alltid hejat på tjejerna i filmer. Om hon inte är blödig.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
- Nej.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
- Nästan alla jag läst. Men en riktig snyftfest var: Flyga drake, Tusen strålande solar och Berlinerpopplarna.

Tycker du att du är attraktiv?
- Vissa dagar.

Vad är du allergisk mot?
- Färsk ananas och kiwi. Äter det ändå.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
- Nej. Dock har jag svårt att äta vissa sorters kött (inte minst om de kommer från unga djur) till exempel kalv. 

Vad skulle dina barn heta?
- Det varierar. Men gamla småländska namn som Allan, Ture, Emma och Ines klingar bra i mina öron.

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
- "…vill inte smutsa ner den." 

Vad har du på dig?
- Svarta strumpbyxor och marinblå klänning med guldknappar.

Vad var den senaste musik du lyssnade på?
- Håkan Hellströms senaste skiva.

No comments: