May 12, 2013

Småland i mitt hjärta

Nu ligger vi utslagna (Fredrik på soffan och jag på spikmattan) efter en helg i Småland och Kalmar. Jag vet att Kalmar också ligger i Småland men Småland för mig är landet.

Torsdag och fredag lantmyste vi i solen där det var 29 grader varmt. Sommarvärme betyder bad och det blev det!

10 maj är väl lagom för årets första bad?








Stensjön bjöd på mer än 13 grader i alla fall. Om jag får gissa..

Är man i Småland äter man isterband och tar en öl till det.


På fredagen åkte vi till Fredriks föräldrar i Kalmar och stannade till i dag. Jättemysig! Ompysslande med en massa god mat och utflykt till Öland.

Konst, keramik och fiskskinn.

Då jag inte kunde köra bilen (som var till för jättar) fick Fredrik köra runt med mig. Jobbigt för honom men jag var en rätt bra dj. Filip och Fredrik, Alex och Sigge samt Värvet var inte dumt att lyssna till blandat med våra favorit singlar från uppväxten.

Nu är det Eurovisionvecka och laddningen har börjat! Oohhlala!!

No comments: