May 23, 2013

Mitt liv är över

Så kände jag ungefär när jag för två dagar sedan upptäckte att jag fått tinnitus.

Eller, det är inte helt säkert att jag just har tinnitus men mina öron tjuter när det är tyst omkring mig. Om det försvinner blir jag så tacksam och kommer aldrig någonsin igen lyssna på musik så högt som jag brukar göra. Då blir det dags att ta hand om mina öron!

Det har börjat lite smått redan. Jag hade öronproppar när jag åkte buss till jobbet igår, det är ett riktigt oväsen om man sitter längst bak i bussen. I dag skulle jag äntligen få cykla igen (då Fredrik hjälpte mig att fixa mitt lås) och kom då på den briljanta idén att ha öronproppar på cykeln.

Inte alls en så bra idé.

För POFF så var det visst en buss jämsides med mig. En buss som jag inte hade någon aning om skulle komma.

Man behöver helt enkelt alla sinnen när man är ute i trafiken.

Så, nu håller jag tummarna att pipet försvinner. Det känns som att det kan försvinna faktiskt då jag även har lock för öronen och att det värker lite. Som en lätt förkylning i öronen eller så.

HOPPAS!

No comments: