May 30, 2013

Who run the world?

- B!!!

I går var det då äntligen dags att få se Beyonce. Vilken stjärna hon är! Hon är inte bara grymt snygg och kan sjunga bra - hon ger ALLT på scen!

Biljetterna köptes för flera månader sedan av Biljettnu.se då vi inte fick tag på några vid biljettsläppet på Ticnet. Det var lite läskigt att handla i andra hand och jag var nära på att få ett nervsammanbrott så sent som samma dag som konserten.

För trots at biljetterna varit betalda och klara i månader hade jag inte sett röken av några biljetter. På deras site stod det att leverans av biljetterna sker senast samma vecka som evenemanget. I förra veckan började mina samtal till deras kundtjänst. Har lärt mig av Fredrik att ingen vill hjälpa en otrevlig kund så jag la band på mig själv.

Va trevlig, trots att jag kokade inombords.

Ringde på tisdagen. Då hade de stängt.
Ringde därför på torsdagen, fredagen och måndagen innan konserten. Samma svar varje gång. "Vi har sen leverans på dina biljetter, men de kommer."

På tisdagen fick jag panik. 24 timmar innan konserten skriver jag på deras Facebooksida (ett inlägg som är borttaget nu). Nästa dag hör jag ett röstmeddelande på telefonen:

"Dina biljetter är här, kom och hämta på kontoret. Vi har öppet mellan 11-17."

Då jag jobbar väldigt mycket just nu fick Marielle vara snäll och gå till deras kontor. Framför henne i kön står ett gäng tjejer som är fullständigt upprivna. Deras biljetter har inte kommit! Marielle blir såklart orolig och bestämde sig redan där och då att om biljetterna inte finns ska hon sätta sig på soffan vid entrén och vänta tills de kommer. Alltså inte lämna stället utan biljetterna i handen.

Det blir hennes tur, hon uppger vårt bokningsnummer och killen i kassan undrar om hon är Rebecka. Hon berättar att hon ska hämta biljetterna åt Rebecka och att det inte är några konstigheter.

Killen i kassan berättar då att: VI HAR BLIVIT UPPGRADERADE från vanlig ståplats till GOLDEN CIRCLE!!! Utan extra kostnad!!!

Så, i går stod vi och dansade i två timmar. Ericsson Globe. Beyoncé. Golden Circle.

Vi kom en kvart före utsatt speltid och behövde inte köa någonstans. Bra platser direkt. Det var gyllene om något. Sämst var dock ljudet, sjukligt hög bas som gjort min tinnitus värre (jag hade öronproppar gjorda för konserter) och jag har lock för öronen.

Vid andra halvan av konserten lyfte dock taket. Love on top som är min favoritlåt med B var kvällens bästa nummer.

Tack Mrs Carter, Biljettnu och till allt trevligt fölk som jag fick hänga med i går!

1 comment:

Thomas said...

Bevvan är tekniskt skicklig och har imponerande pyroteknik och dansare (konstigt när man har haft uppbackning av stora skivbolag i mer än ett årtionde?) men hon står också för allt som är utslätat, airbrushat och konturlöst med dagens r'n'b. Dessutom wailar hon för mycket och för självmedvetet. Nej, tacka vet jag Nelly Furtado och Cassandra Wilson.

Och "feministisk ikon"? Lägg ner, Kristin Lundell och Mona Masri.