May 20, 2013

Vi drar till Malmö, vi drar till Malmö!!

Eller ja, nu har jag dragit mig tillbaka från Malmö.

Vilken stad det är!

Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att jag skulle bli så förälskad i denna stad. På några år har den vuxit till sig men ändå behåller den det mysiga.

Just den här helgen var Malmö dessutom the place to be. Final i Eurovision och högsommarvärme.

Jag hade inte packat ner kläder för det högtrycket vill jag lova.

Fredagen började starkt på Malmö Airport (som hette Sturup senast jag var där):




ESC fjärilarna prydde flygledartornet!

Rapsen blommade som aldrig förr:



ESC-vibbar även på Centralstationen:



Vi lämnade city för ett besök hos Emilies pappas brevduvor!

Som jag har längtat efter att få besöka dessa!

Han har alltså flera hundra duvor i en stuga, duvor som han tävlar med. Kan prata i evigheter om dessa då jag är så fascinerad!

Men visar lite bilder istället.

Carro och Emilie utanför duvstugan:




Duvorna!




Nykläckta:




Lite, lite större:




Det här är absolut inte duvor som du ser på stan! Utan högst vältränade specialduvor värda mucho mucho pesos!




Vi var alltså INNE hos duvorna och det var så grymt.

Ångrar att jag inte höll i en när jag ändå var där. Men det får jag kanske göra en annan gång.

Kvällen blev lugn och mysig o Emilies grymma lägenhet. Totalrenoverad!

Vi spelade favoriten "Med andra ord" och skakar på huvudet när jag tänker på Carros beskrivning när hon drog namnet Michael Jackson.

- Ehm.. HAN SOM DOG!!

Emilie gissar direkt på Michael Jackson!

HAN SOM DOG?

Han var så mycket mer än så!!

Men, men.

Lördagen kom och Jossan likaså.
Vi åt lunch i megavärmen:





27 grader! 28 precis innan kortet togs.



Efter lunch och shopping blev det party!




Innan resultatet kom åkte vi till Gustav Adolfs Torg där jag fick kramas med Marie (!!!) som var inkallad till platsen i jobb och sedan dansade vi vidare till Hipp.

Där jag chockat fick den här upplysningen:



Och den här:



Hallå Malmö? Är skyldig både Emilie och Jossan en drink eller två.

Vi dansade till världens bästa låt, Call me Al och åt kebab på vägen hem.

När det var dags att vända kosan mot Stockholm igen tog jag en taxi till Centralstationen. Blev lite rädd när chauffören inte satte igång någon taxameter, tänkte att nu blir jag så lurad! Vi snackade hela vägen och han var så trevlig. Och väl framme bad han om 69 kronor!

69 kronor för en taxitur på 10 minuter!

Helt underbart!

Tack tjejor! Tack Malmö!

Vi ses senast om ett år, då blir det Malmö (OCH ESC I GRANNLANDET)!

Avslutar med min nya favoritbild. Jag dansades i vinden på Gustav sent en lördagsnatt:






No comments: